بازدید 22902
جلسه مستقیم دو مدعی اصلی به جای جنگ قدرت در رسانه‌ها

اختصاصی تابناک | دیدار کفاشیان و تاج در دفتر رئیس سابق؛ تکرار ائتلاف یاران قدیمی یا ادامه جدال دو جبهه

نایب رئیس اول فدراسیون بازنشسته ـ که معمولا کار‌هایش را با زیرکی خاصی پیش می‌برد ـ تلاش کرده در این ملاقات که شنیده می‌شود در دفتر شخصی مهدی تاج برگزار شده، باب مذاکره و تفاهم دوباره را باز کند. درخواست روی میز هم مشخص است، اشاره تاج به اکثریت هیات رییسه برای چراغ سبز به سرپرستی کفاشیان! خبری از واکنش تاج در دست نیست.
کد خبر: ۹۸۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 23 June 2020

خبرنگار تابناک مطلع شده است که علی کفاشیان طی روزهای اخیر به دیدار مهدی تاج رفته است؛ هر چند احتمال کتمان یا رد این ملاقات از سوی دو طرف وجود دارد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ علی کفاشیان نایب رئیس اول و بازنشسته فدراسیون فوتبال ایران ـ که پس از پایان محرومیت یک ساله اش با حکم استیناف، چند روزی است در ساختمان این فدراسیون بحران زده و بدون رییس حضور یافته ـ طی روز‌های گذشته با مهدی تاج، رئیس سابق و مستعفی فوتبال کشور دیدار و گفت‌وگو کرد؛ دیداری که شاه بیت همه معادلات ماه های اخیر و آتی فوتبال ایران محسوب می شود.

در حالی که چهره های مختلفی شامل نمایندگان مجلس و مدیران رده بالای کشور به احتمال بازگشت کفاشیان واکنش اغلب منفی نشان داده اند، مرد خندان با آرامش منحصر به فرد و صبر زیاد می خواهد درهای پیش روی را باز کند. او به تغییر شرایط بازی با گذر زمان ایمان دارد و برای همین با هوش بالای خود، مترصد موقعیت طلایی برای بازگشت از بازنشستگی بود.

اختصاصی تابناک | دیدار کفاشیان و تاج در دفتر رئیس سابق ، تکرار ائتلاف یاران قدیمی یا ادامه جدال دو جبهه

مهدی تاج علی القاعده یکی از مخالفان اصلی و سرسخت بازگشت دوباره و سرپرستی علی کفاشیان تا مجمع انتخاباتی آینده فدراسیون بوده است؛ اما این سیاست را جایی علنی نکرد. با وجود این، نایب رئیس اول فدراسیون که معمولا کار‌های خودش را با زیرکی خاصی پیش می‌برد، تلاش کرده در این نشست که شنیده می‌شود در دفتر شخصی مهدی تاج برگزار شده، باب مذاکره و تفاهم دوباره را باز کند. درخواست روی میز هم مشخص است، اشاره تاج به اکثریت هیات رییسه برای چراغ سبز به سرپرستی کفاشیان! اما تقدیم این صندلی تعیین کننده به چه قیمتی؟ از جزییات مذاکره این دو، هنوز کسی خبر ندارد و شاید تا مدت‌ها هم منکر چنین دیداری شوند.

واکنش تاج به درخواست احتمالی کفاشیان برای جلب نظر اعضای هیات رئیسه قابل پیش بینی نیست، اما نباید فراموش کرد این دو پیش از این و در انتخابات سال ۹۵ با یک ائتلاف قدرتمند و اجرای مدل معروف پوتین - مدودوف ریاست فدراسیون را در اختیار نگه داشتند و تکرار روابط دوستانه و نزدیک گذشته، چندان بعید و دشوار به نظر نمی‌رسد.

کفاشیان در سال ۹۵ تاج را به قدرت رساند و حالا انتظار دارد تاج دوباره او را با کرسی سرپرستی فدراسیون برگرداند و مانع ایفای نقش مجدد او نشود، اما قاعدتا تاج دیگر آن تاج چند سال گذشته نیست و حالا برای خودش کادر و نیرو و هم پیمان دارد؛ اما آنچه در نهایت برای دو طرف از اهمیت جدی برخوردار است، سکانداری در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال خواهد بود. روسایی که نزدیک بیش از یک دهه اختیار مهمترین فدراسیون ورزشی کشور را در دست داشته اند، اما با وجود شرایط بحرانی فعلی همچنان حاضر به کناره گیری به نفع طرف مقابل یا جریان سوم نیستند.

باید دید پس از این ملاقات، دوستان تاج در هیات رئیسه فدراسیون هم تغییر موضع خواهند داد و آیا امکان سرپرستی دوباره کفاشیان در فوتبال وجود دارد یا اینکه در پس ملاقات‌های دوستانه همچنان جنگ قدرت در جریان است؟

هرچه هست باید از این ملاقات استقبال کرد، چرا که گفت و گوی مستقیم بهتر از ارسال پیام با ایما و اشاره یا واسطه در رسانه هاست. شاید با این گونه جلسات دو طرف زودتر به نتیجه برسند و فوتبال ایران از خطر تعلیق فرار کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
هر کس داخل هر ارگانی هر صمتی داشته باشه میتونه ادعا خدای کنه هیچ فرقی نداره از کارمند حساب داری تا رئیس سازمان سنجش.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
بابا بخدا دیگه تیتر نزنید سر فوتبال اینقدر سر مسائل اقتصادی داغون هستیم که دیگه به فوتبال فکرم نمیکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
مشابه ، دست به دست کردن قدرت و ثروت در روسیه
بین پوتین و مدودف شده است !!!؟؟
و متاسفانه ، کشور بین یک اقلیتی حدود هزار نفر تقسیم شده است
و هر کسی در صنف خودش ، ، تا ابد حاضر نیست منافعش و صندلی اش را رها کند
پوتین ومدودف
چشم تنگ دنيا دوست را يا قناعت پر كند يا خاك گور
چي از اين دنيا ميخواهيد !!!!!!!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
پول
سه شنبه ۳ تیر ساعت ۱۱:۱۰
دلار(اسکناس) ۲۰۴۰۰
دلار(حواله) ۲۱۰۰۰
سکه ۸۶۰۰۰۰۰
ارزو برجوانان عیب نیست !!!
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
هنوز جا داره ..مونده تادرجه انسانیت
کاملا مشخصه که این دو با رده بالایی ها در ارتباطند که با این همه گندی که به اقتصاد فوتبال زده اند بز هم در مسند قدرت مانده اند.
سفره ای پهن است و دوستان بر سر سفره

کاش من هم بر سر این سفره بودم
خنده بازار دوباره راه افتاد
مملکت ملوک الطوایفی شده و
و مردم هم به امان خدا در تورم و تحریم و گرانی و بیماری و بیکاری و نگرانی و فرزندان بیکار و ۴۰ ساله عذب
رها شده و تنها گذاشته شده اند .
مسولان اکثرا بفکر خود و خانواده و جناح خودشان هستند
امثال سایت تابناک همه چیز رو سیاسی می‌کنه چرا
تاج دست به دامان کفاشیان شد!
فوتبال در این مملکت، نمادی از کل سازمانها و ارگانها در این مملکته .....آفتابه لگن هفت دست ،شام و نهار هیچی...اصلا نه لیگی هست ،نه تیم ملی هست ،نه دیگه مردم مثل گذشته علاقه ای به فوتبال دارند، ولی دعوا بر سر ریاست و قدرت و ....کماکان ادامه داره ..وای بر ما
باز هم خودتان را در پشت فیفا قایم کردین؟
حتی در نوشت هات.....
نخیر دیگر دارد ان روزها تمام می شود و نهادهای ناظر کشوری که باید ورود کنند می ایند و فیفا هم هیچ کاری نمی تواند بکند چون دخالت در امور کشورها است و اگر هم خواست کاری بکند با شکایت در دادگاه عالی ورزش فیفا عقب نشینی می کند
حق کمیسیون ها گرون شده؟ دلار گرون شده ها
این ورزش راتعطيل کنید
هرکسی دوست داره ورزش کنه بره پارک ورزش کنه
بودجه ورزش راهم یاخرج مناطق محروم کنید (البته این درخواست غیرمنطقی است)
خرج بچه هاتون توغرب، اروپا،اسیاکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
در این وزارت ورزش و جوانانو ببندید
شده نون دونی برای یه عده
این پیر مردها واقعا جانشین ندارن یا نمیگذارن کسی جاشون بیاد؟!....آخه انقدر یه آدم عشق قدرت و منصب و مقام؟! به چه قیمتی آخه.آقا ما خسته شدیم بس که قیافه آدمهای تکراری رو دیدیم...نوبره والا!!
کشورگل وبلبل
اصفهانیا شورشو در اوردن فدراسیون ارث باباشون شده. شما رو چه به مدیریت
یعنی اینقدر بی در و پیکریم که به این واضحی و وقاحت دوباره چنگ میندازن به این پست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
یکی از نشانه های رشد شعور و تعقل این است که موضوع مورد بحث،کارشناسی و تحلیل و نقد میشه،نه رنگ نژاد و پوست و لهجه و قومیت و...،موضوع چه ربطی به اصفهانی بودنو و ...داره؟؟؟
خود تاج چیزی نداشت حالا دفتر شخصی واوووووووووووو
تابی جان تیتریکتو به دلار ۲۰۵۰۰ تومانی وسکه ۹ میلیونی اختصاص بده نه به چیزهای بی اهمیت که نقشی درزندگی ومشکلات مردم ندارند!
شما را به خدا مسولين كشور به غير ازاينها كسي نيست براي مديريت اقايان دادكان وامثال انها دلسوز نيستند
بدجوری تاج تابناک سوزونده
امثال طبری در فوتبال هم هستند. هم در آینه و هم به اطرافیان نگاهی بیندازید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی